Si PenGLiPurLaRa

My Photo
Aku tak bisa menjadi raja yang paling ditakuti Aku tak bisa tersenyum dan menangis...kalau tidak segalanya dariNYA

*CoLouR oF LiFe*


31/08/2011

Lelaki Oh Lelaki!!

Last entry...kita cakap2 tang wanita idaman lelaki...yang typikal la kan...
Haaa...kali ni..kita citer sal lelaki plak..hehe
Menurut survey yang telah aku dengar....kenbanyakan memang cakap macam ni...
tapi..kalau tak kena tu..maaf banyak la eh..
ni ada yang kena..ade yang tak kena la k..hehehe
Antara ciri2 yang wanita suka kat laki ni..ataupun..yang membuat hati para wanita ni tersentuh ni..haaa...tak semestinya...kaya..bijak..tampan..perghh..full pakej!! Tapi...yang macam ni....

  • Sopan
Sopan yang dimaksudkan bukanlah menjurus kepada perwatakan yang lembut, terlalu menjaga tingkahlaku dan sebagainya, ia lebih kepada cara mereka, cara bercakap,perbuatan..hehe.Ini mungkin disebabkan oleh sifat semulajadi wanita yang mudah terguris dengan kata-kata seorang lelaki.
  • Cara berpakaian
Bukan pompuan je kena jaga pemakaian, tetapi orang lain juga akan selesa untuk melihat lelaki yang  berpakaian kemas. Dari segi psikologi pula, ia adalah cara terbaik untuk orang sekeliling membuat tanggapan awal yang positif terhadap diri seseorang lelaki tuh.

  • Anak Jantan ler...
Haa...jangan lain pikir plak...ni maksudnya..pompuan suka laki-laki yang mampu or berkebolehan untuk melakukan kerja2 lelaki...Contohnya;bertukang, baiki kenderaan,kerja berat..hehe..kira camtu la..
  • Mampu berdikari
Haa..ni antara yang aku paling suka...matured lah lelaki yang boleh berdikari and hidup sendiri. Naa..sebagai pompuan, dia akan rasa lebih secure kalau lelaki tu pandai jaga diri, then mestilah ada tanggungjawab la tu kan..hehe
  • Berjaya memikat hati mak ayah 
Pompuan sangat mementingkan ibu bapa lah...so, dia sangat menitik beratkan perhubungan parents dia ngan bf die..hehe..so, kalau dah sorang mamat tu berjaya tawan ati parents dia...hmm..ada chance la wei..

  • Kelakar
Pompuan tak suka sunyi...suka dipujuk tapi bukan bermakna di rayu-rayu lah...Tapi kalau ada sense of humor..perghh..memang leh lembut lah...*tapi jangan lah yang terlampau..nanti kan makin parah*
  • Mengambil berat
Senang cerita...caring la tu...Pompuan ni mudah tersentuh. Apatah lagi dia sedar ada seorang prince charming ni sangat lah caring kat dia...adoii...memang nak senang nak scairkan ati dia..
  • Pegangan agama!!
Tugas besar seorang lelaki adalah untuk memimpin. Kepimpinan akan goyah sekiranya tiada satu pegangan yang kuat. Ia memang tidak boleh dinafikan.

0 apa kata mereka???:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Motivation

LilySlim - Personal pictureLilySlim Diet days tickers

Blow the candle again!!

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers